Interim HR Business Partner sökes till BillerudKorsnäs

Interim HR Business Partner sökes till BillerudKorsnäs

Örebro 2019-03-27

BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. För oss är mångfald och inkludering viktigt för att lyfta våra medarbetares olika idéer och erfarenheter. Det ger oss perspektiv och utmanar vårt tankesätt. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer – vill du vara med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid? Läs mer om oss på www.billerudkorsnas.se 

Är du intresserad av en kvalificerad HR-roll där du får vara en rådgivande och stödjande resurs vid BillerudKorsnäs enheter i Frövi och Rockhammar? I så fall har vi en spännande roll för dig!

HR Business Partner

Om tjänsten
Vi söker en engagerad HR Business Partner som kommer att arbeta med HR-processer inom områdena attrahera, rekrytera, introducera, utveckla, motivera samt vid avslut av anställning. HR-arbetet inom BillerudKorsnäs drivs både lokalt och centralt med ett koncernövergripande fokus.

Som HR Business Partner kommer du att vara ett stöd till chefer i HR frågor på organisations- grupp- och individnivå. Rollen innebär både strategiskt och operativt arbete för att utveckla organisationen, ledarna och medarbetarna. Utifrån ett HR perspektiv, kommer du även att vara delaktig i arbetet kring arbetsmiljö och säkerhet på bruket.
 
Kvalifikationer
Du som söker har utbildning motsvarande högskola/universitet med HR inriktning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsrätt. Du brinner för att stötta chefer och organisationer.
Då vi är ett internationellt företag är det viktigt att du talar och skriver engelska och svenska flytande. Du har vana av att arbeta i HR system och Officepaketet.

Personliga egenskaper
Vi ser dig som en relationsskapande person som arbetar proaktivt och som har lätt för att kommunicera med olika målgrupper i företaget. Du gillar också att marknadsföra en av Örebro läns bästa arbetsplatser vid kontakter med besökande, samhällsfunktioner och lärosäten. Vidare är det viktigt att du är analytisk, strukturerad och att du snabbt hittar lösningar och kommer med idéer. Du är trygg i dig själv och är bra på att coacha och ge feedback. Du företräder alltid företagets bästa, har hög integritet och är inte rädd för att ibland ta svåra beslut.  Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet samt på din förmåga att skapa förtroende hos och relationer med olika typer av människor. Placering Frövi, men resor inom Sverige förekommer. B-körkort krävs.
 
Ansökan
Tjänsten är ett bemannings- eller interimsuppdrag på heltid. Tillträde relativt omgående och beräknas pågå fram till och med 31 augusti 2019 i första hand. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lotta Appelquist, tfn: 019-12 22 88, lotta.appelquist@personalpoolen.se. Söker tjänsten gör du genom att registrera dig med CV och personligt brev på www.personalpoolen.se/jobb. Sista ansökningsdag är 27 mars 2019. Urval sker löpande så ansök redan idag.

Välkommen med din ansökan!