HR Business Partner till BillerudKorsnäs i Frövi/Rockhammar

Örebro 2017-10-15

BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. För oss är mångfald och inkludering viktigt för att lyfta våra medarbetares olika idéer och erfarenheter. Det ger oss perspektiv och utmanar vårt tankesätt. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer – vill du vara med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid? Läs mer om oss på www.billerudkorsnas.se 
 
HR Business Partner till BillerudKorsnäs i Frövi/Rockhammar
 
Om tjänsten
Är du intresserad av en kvalificerad HR-roll där du får vara en drivande, rådgivande och en stödjande resurs till BillerudKorsnäs enheter i Frövi och Rockhammar? I så fall har vi en utmanande och spännande roll för dig!
Vi söker nu en erfaren och driven HR Business Partner som kommer att arbeta med våra HR-processer inom områdena attrahera, rekrytera, introducera, utveckla, motivera, samt vid avslut av anställning. HR arbetet inom BillerudKorsnäs drivs både lokalt på våra enheter och centralt med ett koncernövergripande fokus.
Som HR Business Partner hos oss är du en del i att genomföra, tillämpa och följa upp HR-processer samt att du kommer att vara ett stöd till våra chefer i HR frågor på organisations- och individnivå. Vidare kommer du att arbeta med att driva, koordinera och utveckla följande områden:

  • Rekrytering
  • Employer Branding
  • Performance och Talent Management-process
  • Organisationsutveckling och förändringsarbete
  • Kompetensutveckling och kompetensförsörjning     
  • Medarbetarundersökning          

 Kvalifikationer
Du som söker har utbildning motsvarande högskola /universitet med HR inriktning och har en arbetslivserfarenhet inom HR på minst 3 år. Vi ser gärna att du har erfarenhet av rekrytering och att arbeta med Employer Branding.
 
Personliga egenskaper
Befattningen ställer höga krav på förmåga till kommunikation och samarbete med både chefer och medarbetare. Du hanterar svenska och engelska och kan uttrycka dig i både tal och skrift. Du är en drivande och självgående person som har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare har du lätt för att skapa goda relationer, förtroende och bygga effektiva nätverk. Du har också förmåga att jobba både operativt och strategiskt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet samt din förmåga att skapa förtroende hos och relationer med olika typer av människor.
 
Placering Frövi, men resor förekommer inom Sverige. B-körkort krävs.
 
Ansökan
Rekrytering sker i samarbete med Personalpoolen Mellansverige AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Rekryteringskonsult Agnetha Paulsson på telefon  019-12 60 74.  Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha senast den 15 oktober.
Urval kan komma att ske under ansökningsperioden.