Department Manager – till Bilfinger Engineering i Stockholm

Stockholm 2017-10-15

Bilfinger Industrial Services Sweden AB ingår i Bilfingerkoncernen som består av cirka
40 000 anställda runt om i hela världen. I Sverige består verksamheten av 1100 anställda med verksamhet i hela landet, huvudkontoret ligger i Kungälv. Vår kärnverksamhet är underhåll, ingenjörstjänster och verkstadsservice inom petrokemi-, massa-, energi- och gruvindustrin. Läs mer om oss på:
http://www.is-sweden.bilfinger.com/

Hos oss på Bilfinger är vi angelägna om att skapa värden och förbättringar tillsammans med våra kunder. Vår absolut viktigaste resurs i detta arbete är våra kompetenta medarbetare och kombinationen av våra anställdas färdigheter. I vår verksamhet står höga krav på kvalitet, säkerhet och kompetens i fokus. Som anställd erbjuds du att vara en del av en företagskultur baserad på engagemang, ansvarstagande och affärsinriktning i ständig utveckling. Bilfinger är ett hållbart företag med finansiell styrka och tillväxtambition.

Department Manager – Engineering Stockholm
Marknadsinriktad Projektledare med avdelningsansvar 

Nu söker vi dig som uppskattar att skapa och driva nya affärsrelationer likväl som att axla rollen som projektledare där du spenderar din tid ute hos våra kunder. Vi vill även att Du antar utmaningen med att hålla ihop och utveckla konsultgruppen som idag består av ca 7 kollegor som har dig som närmsta chef.

Din roll består i att bland annat marknadsföra, leda och utveckla vår verksamhet inom Engineering i Stockholm. Vår verksamhet har stor marknadspotential, vår kompetens efterfrågas och vi ser stora möjligheter att växa i Stockholmsregionen.

I Bilfinger´s verksamhet genomför vi projekt med olika ingenjörsuppdrag, samtliga med olika komplexitet och varaktighet hos våra kunder inom framförallt energi-, process och stålindustrin. Vi arbetar idag framförallt med projekt och uppdrag för Nynas AB och Värmevärden, men även med andra intressanta kunder.

Du har personal- och resultatansvar för din avdelning, vilket innebär budgetering, ekonomi, likväl som kundnöjdhet samt fortsatt utveckling av våra kunder och dina medarbetare.

Vi vill att Du är duktig på att etablera nya kundrelationer och driva nya kontrakt.
Din roll kräver också att du säkrar rätt medarbetarkapacitet och kompetens för varje uppdrag, samt att företagets riktlinjer avseende exempelvis HSEQ, ledningssystem och dokumentation följs på ett korrekt sätt.

Vi söker dig som har en akademisk ingenjörsutbildning, alternativt lägre ingenjörsutbildning med längre erfarenhet inom te x industrin eller konsultbranschen. Du har även tidigare arbetat som en inspirerande och driven ledare.
 
Målmedvetenhet, affärsmässighet och driv samt att Du är duktig på kommunikation – är andra egenskaper som vi uppskattar hos dig.
Du kommer att ha skickliga medarbetare i din grupp som gärna vill känna att Du uppskattar och litar på deras erfarenheter och kompetens. 
 
Är du en entreprenör/intraprenör som är kreativ, har visioner samt intressanta strategier, då kan det vara dig vi söker.

Låter det intressant? Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt, på Personalpoolen Mellansverige AB på  telefon: 070/618 06 75.
Ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast, dock senast 15 oktober 2017.

Ansöker gör du genom att registrera dina dokument på www.personalpoolen.se/lediga-jobb vid aktuell annonstext.