12 steg till en lyckad bemanning | Personalpoolen™ i Örebro

Hur går vår bemanning till?

Det viktigaste för oss är att bemanningsuppdraget blir framgångsrikt, det vill säga att du som uppdragsgivare är nöjd och att vår konsult trivs och utvecklas. En viktig del i det är förarbetet – vi är mycket noggranna i jobbet med att ta fram kandidater som matchar företaget så bra som möjligt.

Så här ser våra 12 steg för en lyckad bemanning ut:

Förstudie för bemanningen

Vi gör ett besök på ert företag, känner in atmosfären och ställer alla tänkbara frågor som hjälper oss att hitta rätt kandidat för jobbet.

Kravprofil

Utifrån informationen från förstudien formulerar vi tillsammans med vår kontaktperson exakt vilken profil vi ska söka efter.

Sökande efter rätt kandidat

Sen startar själva sökfasen, vi bestämmer i vilka kanaler vi ska annonsera och söker även i vår befintliga kandidatpool.

Annonsering

Ibland går vi ut med traditionella printannonser, men oftast sker annonseringen på webben och i sociala medier.

Intervjuer med potentiella kandidater

Vi gör ett urval bland ansökningarna och kallar de som känns mest lämpliga till intervju och för att göra eventuella tester.

Referenstagning

Om intervjun har gått bra kontaktar vi referenserna för att ytterligare säkerställa kvaliteten hos den sökande.

Återkoppling till kund

Vi träffar kunden och presenterar de kandidater/konsulter som vi valt ut för bemanningen.

Kundintervjuer

Nu får kunden träffa de utvalda kandidaterna för egna arbetsintervjuer.

Val av konsult

Kunden väljer i samråd med oss vilken konsult som ska utföra jobbuppdraget.

Avtal

Vi skriver avtal med både kund och konsult.

Löpande uppföljning av bemanningsuppdraget

Vi gör uppföljning av bemanningsuppdraget från och med första arbetsdagen.

Besök hos konsulten

Självklart gör vi regelbundet besök hos vår konsult, för att säkerställa att allt känns bra och att bemanningen fungerar som den ska.

För mer information, kontakta gärna


För mer information, kontakta gärna

Lotta Dyrén

Konsultansvarig